Плани занять
Тематичний план модуля
нова бібліотечна послуга: використання інформаційних технологій та інтернету в бібліотеці
№ п\п |
Теми |
Кількість годин |
|||||
Всього |
Лекції |
Практичні |
Вирішення виробнич. завдань |
Самост. робота |
Контр. знань/ тестування |
||
1 |
Роль Інтернету у глобалізації інформаційного простру та проблеми вільного доступу до інформації |
6 |
2 |
|
Дискусія 2 |
2 |
експрес-опитування |
2 |
Інтернет–доступ як бібліотечна послуга. |
8 |
2 |
2 |
2 кр стіл |
2 |
експрес-опитування |
3 |
Інтелектуальна власність та авторське право в Інтернеті: відповідальність бібліотеки і бібліотекаря |
10 |
2 |
2 семінар |
|
6 |
експрес-опитування |
4 |
Інформаційні ресурси Інтернету. Критерії оцінки інформаційних ресурсів Інтернет |
12 |
2 |
4 лабор
|
|
6 |
експрес-опитування |
5 |
Автоматизовані інформаційно-бібліотечні системи (АІБС) як інструмент створення електронних ресурсів. |
10 |
2 |
4 виїзні |
|
4 |
експрес-опитування |
6 |
Менеджмент електронних ресурсів у бібліотеці |
8 |
2 |
|
2 іннов плануван |
4 |
експрес-опитування |
7 |
Бібліотечні ресурси Інтернет. Веб-сайт бібліотеки – призначення, вимоги |
12 |
2 |
4 практ
|
|
6 |
експрес-опитування |
8 |
Методика навчання користувачів роботі з електронними ресурсами |
6 |
2 |
|
2 іннов плануван |
2 |
експрес-опитування |
|
Разом: |
72 |
16 |
16 |
8 |
32 |
співбесіда |
Тематичний план модуля
Інноваційні зміни в бібліотеці на основі проектного, кадрового менеджменту та ініціативної діяльності бібліотек»
Назва розділів і тем |
Кількість годин |
||||
Всього |
Лекції |
Практичні вирішення виробничих завдань (ВВЗ), проектна діяльність |
Самостійна робота |
Контроль знань |
|
Тема 1. Інноваційні механізми розвитку бібліотек, стратегічне планування в бібліотеках |
6 |
2 |
2 |
4 |
|
Тема 2. Маркетинг як частина управлінської діяльності. Функції маркетингу в бібліотечній сфері |
12 |
2 |
4 |
4 |
|
Тема 3. Класифікація інформаційних продуктів, послуг бібліотек з переорієнтацією на серсвісність обслуговування |
6 |
2 |
2 |
2 |
|
Тема 4. Фандрейзинг як джерело додаткового фінансування бібліотек |
12 |
2 |
4 |
6 |
|
Тема 5. Програмний і проектний підходи до розвитку бібліотечної сфери |
8 |
2 |
4 |
2 |
|
Тема 6. Основи лідерства та командного підходу в кадровому менеджменті |
8 |
2 |
4 |
2 |
|
Тема 7.Адвокасі як система захисту інтересів бібліотек, бібліотечних фахівців і користувачів |
10 |
2 |
2 |
6 |
|
Тема 8.Соціальне партнерство: концепція, сучасний стан, перспективи |
8 |
2 |
2 |
4 |
|
Разом: |
72 |
16 |
24 |
30 |
2 |
Тематичний план модуля
Інтелектуальна свобода та доступність інформації в демократичному суспільстві. Етика бібліотечного працівника
№ п/п |
Назва розділів, тем |
Всього годин |
Види занять та кількість годин |
||||
Лекції |
Семінари |
Вирішення виробничих завдань |
Самостійна робота |
Контроль знань |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Розділ 1. Інтелектуальна свобода та місія бібліотеки |
34 |
10 |
|
8 |
16 |
|
1.1 |
Концепція інтелектуальної свободи |
6 |
2 |
|
|
4 |
|
1.2 |
Доступність інформації та розширення функцій бібліотеки в умовах переходу до суспільства знань |
8 |
2 |
|
4 |
2 |
|
1.3 |
Інтелектуальна свобода та бібліотечно-інформаційна політика держави |
6 |
2 |
|
|
4 |
|
1.4 |
Бібліотека та цензура |
8 |
2 |
|
4 |
2 |
|
1.5 |
Вільний доступ і обмін інформацією як умова міжнародного бібліотечно-інформаційного співробітництва. Роль ЮНЕСКО, ІФЛА та інших міжнародних організацій |
6 |
2 |
|
|
4 |
|
|
Розділ 2. Професійна етика бібліотекаря |
20 |
4 |
|
8 |
8 |
|
2.1 |
Кодекс етики бібліотекаря – визначення соціальної відповідальності професії та морально-етичних норм бібліотечно-інформаційного обслуговування |
10 |
2 |
|
4 |
4 |
|
2.2 |
Конфіденційність у бібліотечно-інформаційному обслуговуванні |
10 |
2 |
|
4 |
4 |
|
|
Розділ 3. Роль бібліотечної громадськості в забезпеченні принципу інтелектуальної свободи в діяльності бібліотек |
18 |
4 |
4 |
2 |
8 |
|
3.1 |
Бібліотечні асоціації: нормотворчість, контроль, навчання |
10 |
2 |
4 |
|
4 |
|
3.2 |
Форми і методи адвокації інтелектуальної свободи бібліотечними асоціаціями |
8 |
2 |
|
2 |
4 |
|
|
Разом |
72 |
18 |
4 |
18 |
32 |
|
Тематичний план модуля
Адвокація: представлення інтересів бібліотек
|
Назва розділів, тем |
Всього годин |
Види занять та кількість годин |
||||
Лекції |
Семінари/ практичні |
Вирішення виробничих завдань |
Самостійна робота |
Контроль знань |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Розділ1. Адвокація бібліотек: теоретико-методичні засади |
26 |
6 |
2 |
6 |
12 |
|
1.1 |
Сутність та зміст поняття «адвокація» |
8 |
2 |
2 |
|
4 |
Експрес опитування |
1.2 |
Планування кампанії з адвокації |
10 |
2 |
|
4 |
4 |
|
1,3 |
Методика проведення кампанії з адвокації |
8 |
2 |
|
2 |
4 |
Експрес опитування |
|
Розділ 2. Зовнішні комунікації бібліотеки |
24 |
6 |
|
6 |
12 |
|
2.1 |
Сутність зовнішніх комунікацій бібліотеки та PR |
6 |
2 |
|
|
4 |
|
2.2 |
Зв’язки з органами влади як умова адвокації у бібліотечній сфері |
8 |
2 |
|
2 |
4 |
Експрес опитування |
2.3 |
Захист інтересів бібліотек з використанням засобів масової інформації |
10 |
2 |
|
4 |
4 |
Експрес опитування |
|
Розділ 3. Представлення інтересів бібліотек: практичні аспекти |
22 |
6 |
2 |
6 |
8 |
|
3.1 |
Досвід адвокаційної діяльності бібліотек світу |
6 |
2 |
|
2 |
2 |
Експрес опитування |
3.2 |
Досвід адвокаційної діяльності бібліотек України |
8 |
2 |
|
2 |
4 |
Експрес опитування |
3.3 |
Роль УБА у відстоюванні та захисті інтересів бібліотек |
8 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Експрес опитування |
|
Разом |
72 |
18 |
4 |
18 |
32 |
|
Тематичний план модуля
Технології ВЕБ 2.0 для бібліотек і користувачів: нові можливості розвитку середовища
|
Назва розділів, тем |
Всього годин |
Види занять та кількість годин |
||||
Лекції |
Семінари/ практичні |
Вирішення виробничих завдань |
Самостійна робота |
Контроль знань |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Розділ 1. Веб 2.0 : Сутність, завдання |
12 |
4 |
2 |
2 |
2 |
|
1.1 |
Розвиток Інтернет та Веб-технологій. Сутність, основні принципи. |
6 |
2 |
|
2 |
2 |
Експрес опитування |
1.2 |
Веб 2.0 в бібліотеках як інструмент управління знаннями |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
Експрес опитування |
|
Розділ 2. Сервіси Веб 2.0 та їх роль для бібліотек |
36 |
10 |
12 |
|
14 |
|
2.1 |
Сіндикація\ вікі технології. Вікіпедія. |
8 |
2 |
2 |
|
4 |
Експрес опитування |
2.2 |
Соціальні геосервіси |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
Експрес опитування |
2.3 |
Фото/відео сервіси |
8 |
2 |
2 |
|
4 |
Експрес опитування |
2.4 |
Блоги та соціальні мережі |
10 |
2 |
4 |
|
4 |
Експрес опитування |
2.5 |
Відкриті електронні архіви (репозитарії) та відкриті електронні журнали: створення та використання |
4 |
2 |
2 |
|
|
Експрес опитування |
|
Розділ 3. Використання Веб 2.0 у бібліотеках |
24 |
6 |
|
6 |
12 |
|
3.1 |
Веб 2.0 для процесів самоорганізації користувачів та професійної бібліотечної громади |
8 |
2 |
|
2 |
4 |
|
3.2 |
Менеджмент знань (вебінари, спільна робота з документами, рейтинги, краудсорсинг) |
8 |
2 |
|
2 |
4 |
|
3.3 |
Реклама та PR бібліотеки засобами Веб2.0 |
6 |
2 |
|
|
4 |
Експрес опитування |
3.4 |
Формування професійних компетенцій бібліотекарів |
2 |
|
|
2 |
|
|
|
Разом |
72 |
20 |
14 |
8 |
30 |
|