HomeСистема повышения квалификации

Система підвищення кваліфікації

 


У сучасному світі кожна бібліотека створює свій сайт. Велику частку контенту будь-якого бібліотечного сайту становлять новини. І пишуть ці новини ніхто інший, як бібліотекарі. Отож сучасний бібліотекар повинен володіти навичками ньюзмейкера. Ми пишемо анонси чи новини про цікаві події, що відбулися чи будуть відбуватися в бібліотеці, про нові книжкові виставки, про проведені заходи, створюємо рекламну продукцію наших послуг тощо. І тут без певних знань та навичок у написанні текстів не обійтися.

Саме цій проблемі було присвячено вебінар «Пишемо для людей, а не для роботів», який зібрав 59 бібліотекарів Херсонської області з Бериславського, Білозерського, Великоолександрівського, Каланчацького, Нововоронцовського, Олешківського, Скадовського, Чаплинського районів та Нової Каховки. Вебінар пройшов у межах проекту «Говоримо українською. Читаємо українське», що підтримав Український культурний фонд.

Лілія Віжічаніна, керівник мовно-літературного клубу «Дивослово», викладачка курсів української мови, нагадала учасникам вебінару важливі моменти, які треба враховувати, створюючи рекламний продукт бібліотеки чи пишучи новини. Особливо звернула увагу на:

  • Врахування основних потреб людини (фізіологічні (їжа, вода, житло, секс), безпека (здоров’я, життя), соціалізація (колектив, група), дружба (прагнення близьких стосунків), любов (прагнення романтичних почуттів), самореалізація (матеріальна, професійна), самоповага (упевненість у власних силах), значимість (повага, бажання слави), влада (прагнення контролю), конкуренція і динаміка (змагатися, ризикувати), служіння (бажання допомагати, віддавати), особиста свобода (бажання відчувати себе незалежним, особливим) тощо.
  • Риси, які повинні бути притаманні нашим «продуктам»: простота, чесність, емоційність, логічність подій.
  • У текстів є «вороги», які ми повинні знати і не використовувати. А саме: загальновідомі факти, які не несуть жодної користі, а лише свідчать про нашу невпевненість; вдавана чемність; зарозумілість та використання канцеляризмів.  

Також Лілія Віжічаніна зупинилася на окремих граматичних помилках, які часто допускають у текстах: використання вищої форми прикметника замість найвищої (наприклад, краща книжка замість найкращої), неправильне використання прислівників (типу «по середам», а не щосереди; минулого року, а не торік тощо). А ще звернула увагу на таку особливість мелодійності української мови, як синонімічність та важливість добирати правильно синоніми (наприклад, «строкатий папуга», але «різнобарвна осінь»; «причетний до видання книжки» замість «дотичний до видання книжки»).

Сподіваємося на те, що дані під час вебінару поради будуть корисними для наших колег-бібліотекарів, які наповнюватимуть контенти бібліотечних сайтів ще якіснішими матеріалами.


8 професійних навичок бібліотекаря


Веб-сервіси, програми та додатки для мобільних пристроїв, за допомогою яких ви зможете створювати GIF-файли та короткі відеоролики.


Бібліографічні пам’ятки: поради укладачеві


Тренди для бібліотек у соціальних мережах


27 бюджетних та безкоштовних онлайн-інструментів для НКО 


Конвертація PDF-файлів в документи Word


П'ять крутих фішок американських бібліотек


Методичні рекомендації Луганської обласної  універсальної наукової бібліотеки ім. М. Горького щодо переводу бібліотечного фонду на УДК.


Як не порушувати авторські права в мережі Інтернет


Публічна бібліотека і реалізація завдань соціальної політики :  рек. тематика семінарів працівників район. і міських б-к / М-во куль-тури України, Нац. б-ка України ім. Ярослава Мудрого ; матеріал підгот. М. Талалаєвська ; відп. ред. Т. Богуш. – Київ, 2017. – 52 с.


"Книжкова виставка : пошук нових ідей пам’ятка фахівця" - Дане видання бібліотеки ВП "МФ КНУКіМ" присвячено сучасним видам та формам книжкових виставок, як традиційним, так і віртуальним, також сервісам Wеb 2.0, які використовують при створенні сучасних електронних виставок. Детально приділена увага орієнтованим назвам книжкових виставок, що знадобляться фахівцям при плануванні масових заходів і книжкових виставок.


27 онлайн-інструментів для створення віртуальних виставок


Методико-бібліографічні рекомендації "Героїко-патріотичне виховання в бібліотеках" Тернопільської обласної універсальної наукової бібліотеки


Як просувати бібліотеку в Twitter: секрети кухні корпоративного мікроблога


Універсальна десяткова класифікація. Методика визначення індексів для документів за класифікаційною системою УДК.


М. Талалаєвська, головний бібліотекар Національної бібліотеки України ім. Ярослава Мудрого "Тенденції розвитку публічних бібліотек зарубіжних країн" (за матеріалами зарубіжної фахової преси 2014–2016 рр.)


Знамениті жінки-бібліотекарі всіх часів та народів


Як створити якісну інфографіку, використовуючи безкоштовний сервіс Canva.com

 

Як у світі популяризують читання за допомогою інновацій та ІТ-технологій


Бути медіаграмотним: десять необхідних компетентностей

Компетентності з медіаграмотності можно умовно поділити на чотири групи — розуміння медіа, використання медіа, комунікація за допомогою медіазасобів та вміння досягати власних цілей, застосовуючи медіа.
Медіаграмотність — це набір компетентностей, необхідних для активної й усвідомленої  участі в житті медійного суспільства. Нідерландська організація, яка спеціалізується на медіаграмотності, Mediawijzer.net, звернулася до експертів, щоб визначити, які це мають бути компетентності. На основі їхніх відповідей було створено модель, у яку щороку будуть вноситися зміни — й незначні, й ґрунтовні. Остаточним результатом є одна всеохопна модель, яка включає десять компетентностей із медіаграмотності.
MediaSapiens переклав візуалізацію цієї моделі та її основні положення.
Поділ та опис десяти компетентностей запропоновано на основі доповіді «Вимірюючи медіаграмотність» ('Measuring Media Literacy', 2011, EYE a.o.) та найновіших висновків опитаних експертів. Однак зміни в світі медіа дуже швидкі, тож цю модель доведеться до них пристосовувати, щоб вона залишалася сучасною й актуальною. Нагадаємо: раніше ЮНЕСКО опублікувала п'ять принципів медійної та інформаційної грамотності.

Розуміння
1. Розуміння все більшого впливу ЗМІ на суспільство.
Наше повсякденне життя все більше зазнає впливу засобів масової інформації. Цей процес, у ході якого широкий спектр засобів масової інформації проникає в наш світ усе глибше, і є все більшим упливом ЗМІ на суспільство. Медіаграмотність починається з усвідомлення цього процесу та його наслідків.
Ми поки не знаємо, якими будуть наслідки, що ми повинні вітати й чому мусимо протистояти. Але ми знаємо, що все більша присутність ЗМІ в суспільстві обговорюється скрізь — від перукарських салонів до університетів, від інтернет-форумів до ток-шоу на телебаченні. Медіаграмотність — це досвід, обговорення та дискусія щодо тенденцій та наслідків визначної ознаки нашого часу — все більшого впливу ЗМІ на суспільство.

2. Розуміння того, як побудовані ЗМІ.
Велика частина медіаконтенту приходить до нас повністю сформованою. Газети, фільми й рекламні ролики «завершуються» після того, як ви їх побачили. Остаточна форма включає технічні, економічні та стратегічні рішення. Бути медіаграмотним означає розуміти, як засоби масової інформації, які ви споживаєте, набувають своєї форми.
Виробники ЗМІ націлюють свої повідомлення на цільові групи. Телеканали адаптують свої програми на основі отриманих рейтингів. Видавці журналів зосереджують увагу на конкретній тематиці, мові й дизайні, щоби привернути увагу обраних цільових аудиторій. Бути медіаграмотним означає розуміти, як вибір цільової групи впливає на медіаформати та зміст. ЗМІ мають свої власні формати, норми та правила. Бути медіаграмотним означає розуміти внутрішню логіку різних ЗМІ і як вона впливає на повідомлення, що передаються.

3. Розуміння того, як медіа забарвлюють реальність.
Засоби масової інформації завжди представляють реальність із певного погляду. Цей погляд часто виділяється, як-от у рекламі певного продукту чи у викритті несправедливості в документальному форматі.
Але вона також може бути підсвідомою або прихованою. NRC повідомляє інші новини, ніж De Telegraaf; PowNed має іншу редакційну позицію, ніж VPRO. Також існують чіткі відмінності в нормах та цінностях, відображуваних у середньостатистичному американському ситкомі та в багатьох голландських художніх фільмах. Нарешті, засоби масової інформації також відіграють ключову роль у «створенні покірності» (теорія Ноама Хомського). Вони підтверджують домінантні ідеї (як, наприклад, про перевагу західного світу) і, як правило, затушовують винятки. Бути медіаграмотним означає розуміти, як медіа презентують дійсність, щоби мати можливість висловлювати компетентні судження.

Використання
1. Використання обладнання, програмного забезпечення й додатків.
Активна участь у житті медійного суспільства починається з технічних навичок використання медіа. Вони варіюються від простих завдань, як,-от використовувати мишку або відкривати вкладення, до складніших навичок, як-от налаштувати інтернет на мобільному телефоні або створити презентацію, й до дуже складних вмінь, таких як редагування відео або створення веб-сайтів.
Бути технічно майстерними також означає вміти обмежити користувацькі ризики. Медіаграмотні люди купують захисні чохли для смартфонів, вибирають безпечні паролі, використовують безпечний перегляд і встановлюють додатки для захисту від крадіжки на свої планшети. Але це також стосується і ставлення до засобів масової інформації. Бути медіаграмотним означає бути відкритим для використання нових засобів масової інформації, але також і не стати їхнім рабом. Це означає активно вивчати нові програми та технології, але не піддаватися на будь-яку нову рекламу; це означає також бути в змозі вимкнути свій телефон час від часу.

2. Орієнтація в медіасередовищі.
Багато працівників проводять у середньому чотири години свого робочого дня в інтернеті. Бути медіаграмотним означає розбиратися в медіасередовищі.
Спочатку ви намагаєтеся знайти свій шлях у визначених середовищах: пройти гру до кінця, знайти інформацію, яку ви шукаєте на сайті, а також переглядати меню свого мобільного телефону. Далі йдеться про розуміння залежностей медіадодатків. Наприклад, якщо у вас є комп’ютер із Windows, важливо знати, що ви можете вирізати таблицю, зроблену у Word, та вставити її у презентацію PowerPoint. І, нарешті, мова про вибір між медіадодатками. Коли використовувати свій мобільний телефон, а коли легше відкрити ноутбук? Коли стежити за розвитком новин по телевізору, а коли у Twitter? Коли використовувати Google, а коли краще піти в бібліотеку? Коли розмістити повідомлення на Facebook, а коли на LinkedIn? Медіаграмотні люди досліджують можливості та розвивають навички, щоб оптимально рухатися в медіасередовищах.

Комунікація
1. Пошук та обробка інформації.
У сучасному інформаційному суспільстві ми завалені інформацією. Громадські та комерційні медіаканали ведуть мовлення 24/7. Щоденно друкуються три мільйони газет. Незліченна кількість книг щорічно береться з бібліотек. Цифри щодо отримання інформації в інтернеті — ще більш астрономічні.
Бути медіаграмотним означає бути спроможним знайти те, що ви шукаєте, вибрати те, що вам потрібно, й визначити, наскільки надійною є ця інформація. А поряд із володінням ефективними стратегіями пошуку ви повинні вміти зберігати, повторно використовувати та поширювати інформацію. Для цього є все більше й більше інструментів, зокрема інструментів для закладок та Pinterest. Бути медіаграмотним означає бути здатним оптимально використовувати відповідну інформацію, зберігаючи її розумно, й ділитися нею з іншими.

2. Створення контенту. Теперішнє медіасуспільство — це суспільство 2.0.
Громадяни еволюціонували від споживачів (consumers) до споживачів-виробників (prosumers). Ми не просто дивимося телевізор пасивно, але реагуємо на те, що ми бачимо, у Twitter. Ми не просто йдемо в кіно, а й виставляємо свої власні відео на YouTube. Ми дізнаємося про світ не з книжок та енциклопедій, але й пишемо про нього у блогах та робимо свої внески у Вікіпедію.
Але і для людей, які активно не створюють контенту, життєво важливо вміти ефективно спілкуватися. Теперішнє медіасуспільство вимагає нових навичок комунікації та презентації від своїх громадян. Ви повинні знати, як донести інформацію до вашої цільової аудиторії і які медіа є найбільш придатними, щоби передати ваше повідомлення. Також важливо, щоб дизайн вашого повідомлення був привабливим, тому що наше медіасуспільство є візуальним суспільством, у якому картинка варта тисячі слів. Бути медіаграмотним означає бути спроможним створити функціональний і привабливий контент, щоб найкращим чином передати своє повідомлення цільовій аудиторії.

3. Використання соціальних мереж.
Теперішнє медіасуспільство — це мережеве суспільство. Ми перебуваємо в контакті з іншими в режимі 24/7 через електронну пошту, смартфони, онлайн-ігри й соціальні медіа.
У цих мережах необхідна робота виконується за рахунок співпраці. Якщо ви виключені з цих мереж, ви багато можете пропустити. Тому повна участь у медійному суспільстві означає можливість оптимально використовувати соціальні мережі. Це вимагає нових навичок у різних сферах. Перш за все, ви повинні навчитися, що можна й чого не можна робити, вивчити норми й цінності інтернет-спільноти й адаптувати свою поведінку відповідним чином. Це не те ж саме, що можна назвати конформізмом, тому що медіаграмотні люди можуть бути як відкритими і гнучкими, так і справжніми та впертими, де це необхідно. У реальному втіленні це означає знати правила, знати, що сказати, коли і як зафрендити і зберегти друзів — або справді відфрендити людей — у різних середовищах соціальних медіа.
Знати етикет також означає бути спроможним уникнути небажаних повідомлень. Соціальні медіа не тільки приносять зв’язки та співпрацю, а й неправомірне використання та зловживання. Медіаграмотні люди знають, коли інші люди поводяться невідповідним чином, і можуть ефективно покласти цьому край. Також дуже важливо розуміти, як працюють соціальні мережі: як поєднати людей для створення речей у співпраці? як вивести дискусію з колії? Як зробити, щоб вас побачили й почули? Чим важливо поділитися? Як ви можете стежити за іншими людьми й підтримувати їх? Взаємність і альтруїзм визначають медіаграмотних користувачів соціальних медіа, оскільки участь у соціальних мережах також означає, діяти, зважаючи на переваги для інших. Звісно, медіаграмотні люди переслідують свої власні цілі, але вони також поважають інтереси інших людей та спільноти в цілому.

Стратегія
1. Розмірковування про власне використання медіа.
Розуміння, Використання і Комунікація, в кінцевому рахунку, є лише умовами для останньої групи компетентностей: Стратегії. Як випливає зі значення слова, здебільшого «ЗМІ» завжди є засобом для реалізації особистих, соціальних, професійних або суспільних цілей.
Щоб оптимально використовувати можливості, надані засобами масової інформації, ви повинні бути в змозі задуматися про всі аспекти вашого власного використання засобів масової інформації. Перш за все, про вплив пасивного споживання ЗМІ на особистий добробут: що ви дивитеся, читаєте і слухаєте? Що насправді впливає на вас? Що ви вимкнули (й чого вам не вистачає)? І як це вплине на ваш спосіб життя і, в кінцевому рахунку, на ваше щастя? Тоді настають наслідки вашого власного активного використання засобів масової інформації. Наскільки ви розбираєтесь у ЗМІ? Що ви робите із засобами масової інформації (і що ви занадто мало або занадто багато робите)? Де, як, із ким і про що ви спілкуєтеся через медіа (і що ви тримаєте для себе або приховуєте від когось)? І як це впливає на ваше життя? Медіаграмотність — це розуміти своє застосування засобів масової інформації настільки, щоби ви могли зробити свідомий вибір для оптимізації власних медіадій.

2. Досягнення цілей за допомогою засобів масової інформації.
У сучасному медіасуспільстві практично неможливо досягнути особистих, соціальних, професійних або суспільних цілей без використання медіа хоча б у якийсь спосіб.
Завершити навчальний курс, побудувати кар'єру, проводити свій вільний час, купити будинок своєї мрії, провести найкращу у своєму житті відпустку, завести друзів, знайти партнера, підтримувати політичну партію, просувати ідеї, стежити за Папою, жити здоровим життям, бути щасливим: у всіх цих речах певну роль відіграють засоби масової інформації.
У багатьох випадках засоби масової інформації необхідні, як-от для пошуку будинку вашої мрії, роботи вашої мрії або партнера вашої мрії на Funda, Monsterboard чи Lexa, або щоби знайти інформацію про здоров'я та щастя. Найчастіше медіа забезпечують виконання термінової потреби, як-от виклик швидкої, супутникова навігація, що доставить вас на зустріч вчасно, обмін професійним досвідом із колегами в групі LinkedIn або спілкування через Whatsapp із коханим, який перебуває за кордоном. Іноді медіа вступають у гру після всього, наприклад, дозволяючи іншим розділити радість від прекрасної відпустки, успішної шопінг-терапії або надихаючого семінару. А іноді медіа не потрібні взагалі. Власне, це і є те, що описує медіаграмотність: бути спроможним протистояти спокусі, уникнути сміття, вміти бачити крізь певні списки, проігнорувати рекламу, протистояти методам промивання мізків, плекати повільність та могти знайти кнопку виключення. Бути медіаграмотним означає усвідомити свою власну мету, базовану на усвідомленій оцінці можливостей (і обмежень) медіа, ефективно використовувати медіа для своїх власних цілей. Унікальний власний спосіб, у який ви це робите, в кінцевому підсумку визначає вашу цифрову ідентичність.


Досвід запровадження інноваційних бібліотечних послуг в Україні та за кордоном


Формуємо імідж сільської бібліотеки


Бібліографічний запис-Бібліографічний опис ДСТУ 7.1:06


Методичні рекомендації з організації мережі публічних бібліотек в об'єднаних територіальних громадах


Бібліотека як складова туристичного простору : методичні поради / КЗ "ЗОУНБ" ЗОР , науково-методичний відділ ; [уклад. Л. Мажара, ред. та відповід. за вип. Л. Ізюмова].  – Запоріжжя : [ЗОУНБ] , 2017. – 32 с.


Сучасний літературний процес: Бібліотека. Книга. Читач : Реком. тематика семінарів працівників районних і міських бібліотек / М-во культури України, Нац. б-ка ім. Я. Мудрого ; підгот. С. Кравченко ; відп. ред. І. Цуріна. – Київ, 2017. – 44 с.


Тренінги з підготовки тренерів з медіаграмотності

Академія української преси за підтримки DW Akademie запрошує тебе до участі у 4-денних тренінгах з підготовки тренерів з медіаграмотності, що відбудуться протягом березня-квітня 2017 року. У рамках тренінгу для тренерів ви маєте нагоду оволодіти ефективними тренінговими методиками, техніками успішної взаємодії з учасниками, пізнати секрети тренерської майстерності та стати компетентним фахівцем у сфері медіаграмотності.

Можливості:

  • розвиток критичного мислення;
  • вміння відрізняти фейк від правдивої інформації;
  • навички інформаційної безпеки;
  • засвоєння інтерактивних форм та методів передачі знань;
  • навички застосування тренінгових методик.

Заходи відбудуться: 

  • 27-30 березня в Києві

До участі запрошуються учасники з Київської, Черкаської, Кіровоградської, Житомирської, Вінницької областей.

  • 3-6 квітня в Запоріжжі

До участі запрошуються учасники із Запорізької, Дніпропетровської, Донецької областей.

  • 10-13 квітня в Одесі

До участі запрошуються учасники з Одеської, Миколаївської, Херсонської областей.

  • 25-28 квітня в Полтаві

До участі запрошуються учасники із Полтавської, Сумської, Луганської, Донецької, Харківської областей. 

Деталі участі:

  • учасник зобов’язується взяти участь у 4-х денному тренінгу (без пропусків);
  • учасники з інших міст отримають відшкодування транспортних витрат, за умови надання оригіналів квитків та будуть забезпечені проживанням на час проведення тренінгу (3 ночі);
  • учасники забезпечуються харчуванням у рамках тренінгу;
  • після участі в тренінгу для тренерів з медіаграмотності учасники зобов’язуються поділитися отриманими знаннями та навичками через проведення тренінгів мінімум для 30 осіб.

Для участі в конкурсному відборі заповніть онлайн-заявку>>>

Зверніть увагу, тільки відібрані учасники будуть поінформовані. Таке повідомлення можна очікувати за 5 днів до початку тренінгу.

Якщо у вас виникли проблеми із доступом до онлайн-форми – звертайтесь до Юлії Гузи, менеджера проектів АУП: тел: (063) 14-20-961; e-mail: info@aup.com.ua.


Рекомендації та основні принципи етикету в спілкуванні з людьми з інвалідністю та надання їм допомоги


Як зробити буктрейлер засобами анімації PowerPoint


 10 помилок у просуванні культурних проектів та як їх уникати


28 лютого 2017 р. CNN розповідав про боротьбу з фейками в Україні, про канал StopFake. Також демонстрували плакат "Як розпізнати фейкові новини", підготовлений ІФЛА. Українська бібліотечна асоціація організувала його переклад і тепер цей плакат є й українською мовою. Використовуйте! Поширюйте!

 


Юнеско опублікувала п'ять принципів медійної та інформаційної грамотності


Соціологічні дослідження в бібліотеках: інформ.-аналіт. бюл. Вип. 48


Посібник фасилітатора від проекту "Активні громадяни" Британської ради


100 ідей: як підвищити відвідуваність бібліотеки

1) Переодягнути співробітників бібліотек в героїв цікавих і популярних казок.
2) Піти з книжками в дитячі садочки та школи.
3) Влаштувати вечірні чаювання з обговоренням прочитаних книг.
4) Організувати «казкотерапію» для найменших.
5) Влаштувати цикл майстер-класів / лекцій з різних тем. Влаштувати при бібліотеці безкоштовні курси чогось сучасного і дуже крутого.
6) Цікаво і незвично прикрасити будинок бібліотеки.
7) Орендувати бібліотечний трамвай / велосипед / будиночок, який їздитиме по місту.
8) Роздати листочки з рекламою в людних місцях (роздати де-небудь посміхайлики, зроблені з паперу, і попросити ці посмішки повернути в бібліотеку).
9) Попросити читачів залишати відгук про книгу у вигляді куточка-закладки.
10) Провести іменини. Влаштувати виставку книг, присвячену історичним особистостям, які носили певне ім'я. Як варіант — день рідкісного імені.
11) Покласти в книгу бібліотечний лотерейний квиток і щотижня влаштовувати розіграші.
12) Відкрити вікна, щоб було видно книжки.
13) Виставити у вікна книжкові новинки. Оформити вікна під певну пору року (весна — птахи, зима — сніжинки, і т.д.).
14) Повісити над входом неонову рекламу.
15) Оформити вхідні двері у вигляді відкритої книги.
16)Подарувати кожному п'ятому (десятому / сотому) відвідувачеві подаруночок.
17) Подарувати кожному відвідувачу посміхайлик.
18) Намалювати на асфальті недалеко від бібліотеки сліди, що ведуть в бібліотеку.
19) Провести День читача / Місяць читача. Святково оформити бібліотеку і роздати повітряні кульки.
20) Оголосити, що в грудні кожен відвідувач дізнається в бібліотеці одну ТАЄМНИЦЮ! Таємницю придумати пізніше.
21) Роздати рекламу із запрошенням в бібліотеку молодим мамам.
22) Надрукувати закладки з анонсами заходів і вкласти їх у книги.
23) У книги вкладати закладки зі списком схожих книг.
24) Влаштувати усередині бібліотеки нагородження читачів за номінаціями.
25) Влаштувати гучне читання зірок у бібліотеці.
26) Провести квести по книгах.
27) Провести День самоврядування.
28) Заховати рекламу в повітряні кульки.
29) Влаштувати гучні читання в стаціонарах, таборах.
30) Вести колонку бібліотекаря в дитячому журналі.
31) Вкинути листівки у поштові скриньки сусідніх будинків.
32) Придумати і провести який-небудь захід, після якого дітям захочеться взяти книги.
33) Показати в бібліотеці мультики.
34) Надати безкоштовний Інтернет в якості заохочення за що-небудь.
35) Встановити в бібліотеці гойдалки.
36) Дозволити дітям вирізати з списаних книг і журналів картинки (влаштувати конкурси зі складанню колажів).
37) Поселити в бібліотеці екзотичну тваринку або будь-якого звичайного звірка, провести заходи, присвячені вихованцям.
38) Організувати серед дітей гурток бібліотекарів, попросити кращого читача провести екскурсію по бібліотеці.
39) Недалеко від бібліотеки влаштувати флешмоб на бібліотечну тему.
40) Поставити в бібліотеці макет танка, літака, корабля, літаючої тарілки.
41) Встановити стенд для малювання на ньому маркерами або балончиками.
42) Провести екскурсію по книгосховищу і підсобним приміщенням.
43) Влаштувати показові виступи танцюристів сучасних танців.
44) Організувати при бібліотеці інтелектуальний клуб.
45) Влаштувати в бібліотеці вечір ворожінь / виклик духів письменників
46) Оформити в бібліотеці виставку заборонених книг.
47) Обладнати в бібліотеці місця для зручного читання — диван, гамак, крісло-гойдалку і т.д.
48) За кілька кілометрів від бібліотеки встановити прикольний покажчик «Бібліотека там».
49) Організувати в бібліотеці карнавал по мотивах популярної книги.
50) Збирати читацький пазл: за відвідування — детальку.
51) Дати можливість сидіти або лежати на підлозі або на пуфиках.
52) Створити колекції коміксів і графічних новел, включаючи мангу.
53) Навчити основам бебісіттінга з молодшими братами і сестрами.
54) Задіяти в роботі онлайн-репетиторство.
55) Організувати бібліотечне радіо.
56) Включити дитячі бібліотеки в путівники по місту.
57) Обладнати читальний зал в дитячій кімнаті вокзалу.
58) Відправити розсилкою по електронній пошті інформацію про заходи в конкретній бібліотеці.
59) Провести акцію «Вірші-пока-ви-чекаєте». Кожен відвідувач, поки стоїть у черзі, може замовити у поета / декількох поетів персональний вірш.
60) Зробити фотоальбом «Кращі читачі бібліотеки» або стенд «Лідери читання». 
Приклад: кращі читачі зображені на фотографії з книгою в руках і в інтер'єрі бібліотеки. До кожного знімку додається жартівлива довідка про прочитані книги, дбайливому ставленні до них, з якого року читає і т.д.
61) Обладнати в бібліотеці автомат з видачі кави, чаю і шоколадок.
62) Організувати живі музичні концерти (рок, хіп-хоп та ін.). Іноді запрошувати професіоналів, а іноді проводити виступи в жанрі «шукаємо таланти».
63) Дозволити найактивнішим читачам-підліткам взяти участь у розробці дизайну приміщення своєї бібліотеки.
64) Ввести «круту і хіпстерську» уніформу для співробітників бібліотеки.
65) Давати читачам у тимчасове користування велосипеди і шоломи на абонементі бібліотеки.
66) Організувати незвичайні романтичні зустрічі для закоханих у бібліотеці.
67) Дозволити користуватися безпарольним Wi-Fi.
68) Запросити молодих людей взяти участь у відборі та придбанні літератури в книжкових магазинах (на виставках).
69) Організувати нічні бібліотечні заходи, де читають книги, розповідають страшні історії, показують фільми і костюмовані вистави.
70) Спорудити «Reading Net» (мережа для читання): велику сітчасту тканину, туго прикріплену до поручнів верхнього ярусу бібліотеки. У цьому тканому і хиткому просторі діти можуть спільно робити уроки, читати книги, грати в ігри. http://www.designboom.com/design/reading-net-turns-li..
71) Використовувати книжкові стелажі як ігровий майданчик: http://gizmodo.com/a-mountain-range-of-shelves-turns-..
72) Влаштувати чайну церемонію і насолодитися виконанням народних японських казок під акомпанемент барабанів taiko.
73) Реалізувати програму «Малюємо як Мікеланджело». Дітки малюють, лежачи на підлозі, на спині з кистями в руках на аркушах, прикріплених до нижніх сторонам стільниць бібліотечних столів, імітуючи розпис стелi. http://www.libraryasincubatorproject.org/?p=10221
74) Використовувати віртуальні книжкові полиці, встановлені у вагонах метро, спеціально для власників смартфонів. Пасажири читають на смартфонах перші 10 сторінок будь-якої книги, представленої на віртуальній полиці, пізніше, вийшовши з підземки і орієнтуючись за допомогою навігатора свого мобільного пристрою, можуть відшукати найближчу філію бібліотеки, щоб взяти повний текст обраної ними книги в твердій обкладинці.
75) Провести захід «Руйнівники Бібліотечних Міфів». Під час проведення невеликі за чисельністю команди підлітків вивчають різні бібліотечні міфи, а потім діляться своїми міркуваннями з іншими членами читацьких груп.
76) Реалізувати програму для молоді: «Підлітки і мода». У бібліотеці влаштовується виставка ескізів одягу, які отримали найвищу оцінку підлітків, які брали участь в програмі. Інші молоді відвідувачі бібліотеки можуть голосувати за кращі з їхнього погляду зразки.
77) Задіяти «страшилки» у бібліотеці: інсценівка, макіяж тощо.
78) Налагодити співпрацю «Бібліотека + McDonald's». При кожному замовленні вручати рекламну продукцію бібліотеки, яка розташована поруч.
79) Поєднати прогулянки по певному маршруту, прокладеному, наприклад, у парку, і читання. Ламіновані сторінки (що не промокають) з дитячих книжок прикріплені на опорні стовпчики або дерева, які стоять уздовж пішохідної стежки. Число таких стоянок для читання залежить від протяжності маршруту або кількості книжкових сторінок. Як правило, наступна книжкова сторінка видна з місця знаходження учасника прогулянки, оскільки відстань між стовпчиками або деревом не перевищує 40 кроків.
80) Надати можливість отримати в бібліотеці у тимчасове користування не тільки друковані, а й електронні книги і планшети.
81) Запросити на один день знаменитість, яка стане бібліотекарем.
82) Організувати акції разом з книгарнями типу «Не вистачає грошей на книгу? Вона є в бібліотеці» з видачею адреси найближчої бібліотеки.
83) Взяти на будинок не тільки книги, а й настільні ігри.
84) Зняти кліп відомого співака або групи в бібліотеці з зазначенням адреси бібліотеки.
85) Вивісити фото знаменитостей, які є читачами бібліотеки, зі словами «Я тут читаю», «Це моя бібліотека».
86) Вручити молодим матерям при народженні дитини «Пакет майбутнього читача» з книгами, брошурами і запрошенням записатися в бібліотеку.
87) Влаштувати лотерею в кінці року серед записалися читачів, за підсумками якої переможець зможе опинитися на знімальному майданчику улюбленого серіалу, програми і т.д.
88) Подарувати читачам бібліотеки можливість влаштовувати весілля і день народження в бібліотеці.
89) Надати кожній п'ятидесятій (сотій) читачці безкоштовний манікюр в книжковому стилі в салоні в подарунок.
90) Влаштувати читаючій родині сезонну фотосесію в подарунок.
91) Організувати вечірку в книжковому стилі.
92) Побути один день нетиповими бібліотекарями: співати, розмовляти віршами або ж мовчати і писати записки, малювати стрілки на підлозі і т.д.
93) Видати читачам «Мішечки з історією» (книга, пісеньки, персонажі-іграшки).
94) Підготувати шухлядки для педагогів з методичними матеріалами та книгами.
95) Організувати бібліотечки в прийомних кабінетах поліклінік і ін.
96) Налагодити співпрацю з сімейними центрами.
97) Залучити читців на громадських засадах з організацією «Школи читців» при бібліотеці.
98) Організувати екскурсію для діток з дитячих садків «На поїзді по бібліотеці».
99) Приготувати коробки до Дня народження (ігри, книги, матеріали для декорування, диски з музикою, форми для випічки та ін.).
100) Провести онлайн-розіграші у соціальних мережах з умовою сфотографуватися у бібліотеці.

Джерело: http://blog.childlib.by/ot-metodistov/100-idej-posesch/


У межах проекту Української бібліотечної асоціації «Культура академічної доброчесності: роль бібліотек», що започаткований у 2016 р. за підтримки Посольства США в Україні, підготовленні методичні, довідкові, інформаційні матеріали за різною тематикою, дотичною до проведення чесного та якісного навчання і дослідження. Ці матеріали можуть бути використані бібліотеками для інформування та проведення освітніх заходів.

Дізнатися більше про проект Ви можете тут.


Найкращі досягнення у популяризації читання


Третє місце: що є бібліотека?


Знайомимось: бібліотечна журналістика

15 та 17 листопада науково-методичний відділ спільно з відділом обслуговування проводив цикл вебінарів «Використання засобів журналістики в бібліотечній діяльності» для працівників публічних бібліотек Херсонщини.

Завідувачка центру екологічної інформації Херсонської ОУНБ ім. Олеся Гончара Анастасія Климентенко ґрунтовно пояснила слухачам, чому в умовах сьогодення є актуальним  питання висвітлення діяльності та презентація послуг бібліотек. Дуже детально вона зупинилася на азах, різновидностях, особливостях бібліотечної журналістики, використовуючи матеріали 2-х презентацій.

Фахівці з усієї області зрозуміли, як найефективніше, використовуючи засоби журналістики, «у», «через» та «за допомогою» ЗМІ, в тому числі інтернет-видань, пропагувати свою діяльність.

Домашнє завдання, яке отримали учасники вебінарів, було всебічно проаналізовано. Важко було визначити, хто ж переміг у цьому своєрідному батлі – молодість чи досвідченість. Та його учасники були єдині в тому, що взаємодія бібліотек і ЗМІ – дієвий механізм привернення читацького інтересу та створення позитивного образу книги і бібліотеки.

Дякуємо колегам з районних бібліотек за відгуки про заходи.

https://youtu.be/YedMdFOyVAk

https://youtu.be/vK6CLemd-Dk


Практичний посібник для бібліотек з надання послуг електронного урядування "Влада - Біліотека - Громада: приєднуємося до електронного урядування"


E-урядування - ключ до реформ


Презентация "Написание текстов для сайта библиотеки"


Презентація "Адвокаційна діяльність бібліотек: залучаємо владу до бібліотеки"


Сторінка бібліотеки у Facebook


Інформаційний огляд "Блоги публічних бібліотек" - автор Талалаєвська М. П.


Реформування системи публічних бібліотек України в контексті децентралізації

Реформування бібліотечної системи держави є стратегічно важливим напрямком державної регіональної політики. Доведено, що вкладання коштів у розвиток бібліотечної мережі в перспективі приносить кількаразову віддачу, має безпосередній вплив на зростання валового регіонального продукту, створення нових робочих місць та зростання середньої заробітної плати.

Особливу роль публічні бібліотеки відіграють в умовах економічної, соціальної, політичної та психологічної кризи в суспільстві, адже залишаються доступним та безкоштовним джерелом отримання достовірної інформації, майданчиком, що об’єднує суспільство, виховує терпимість, місцем, де підприємці-початківці можуть отримати знання, необхідні для започаткування власної справи, де вимушені переселенці можуть отримати необхідну юридичну інформацію тощо.

Для аналізу у дослідженні були обрані публічні бібліотеки у сільській місцевості, адже саме цей тип бібліотек зазнає найбільш істотного впливу в результаті реформи адміністративно-територіального устрою та системи місцевого самоврядування.

Дослідженням встановлено, що у ключових суб’єктів реформування бібліотечної галузі відсутнє кінцеве бачення шляхів реформування бібліотечної системи України. Ця проблема викликана кількома причинами:

Невідповідність законодавства щодо публічних бібліотек вимогам децентралізації.

Декларативний характер стратегічних документів.

Низька спроможність державних і регіональних програм підтримки публічних бібліотек.

У досліджені сформульовані три можливі моделі реформування української бібліотечної системи у сільській місцевості в умовах реформи адміністративно-територіального устрою та системи місцевого самоврядування:

мережа публічних бібліотек в об’єднаних територіальних громадах функціонує у власному праві і не об’єднується з іншими інституціями громади (будинки культури, шкільні бібліотеки тощо). При цьому громади на свій розсуд оптимізують мережу бібліотек на своїй території, дотримуючись визначених стандартів, зокрема наявності у кожній громаді принаймні однієї публічної бібліотеки;

публічні бібліотеки об’єднуються із освітянськими (шкільними) бібліотеками;

публічні бібліотеки об’єднуються із народними домами в так звані «центри культури».

Більше про реформування української бібліотечної системи у аналітичній записці Миколи Крата та Олександра Софія: http://dialog.lviv.ua/wp-content/uploads/2016/10/Reformuvannya-sistemi-publichnih-bibliotek-Ukrayini-v-konteksti-detsentralizatsiyi.pdf


Посібник «Абетка децентралізації»

Слово «децентралізація» стало популярним в Україні трохи більше двох років тому. Це була одна з вимог Майдану, і після його перемоги уряд щодня запевняє нас, що активно рухається у цьому напрямку. В теорії все здається зрозумілим: владу передають на місця, в існуючі та новостворені громади. Але як децентралізація відбувається на практиці, особливо в частині реалізації права на об’єднання громад? Про це детально розповідає посібник «Абетка децентралізації». Це справді «абетка», яка є базою для подальшого вивчення реформи. Це як у житті: не знаєш азбуки, значить не можеш ні читати, ні писати. Чим також цінна ця книга? Тут зібрано основні типові положення і рішення, зразки документів громад, які вже об’єдналися. Тут є покрокова інструкція, як діяти, щоб реформа у Вашому населеному пункті пройшла успішно. Впевнені, що книга допоможе зрозуміти механізм того, як почати створення спроможної громади.


Методичний посібник для розробників проектів інфраструктурного розвитку об'єднаних териториіальних громад 



Як скачати відеоролик з YouTube та вставити його в презентацию PowerPoint


PDF-версія підручника "Авторське право для бібліотекарів"


Щодо посадової інструкції та щодо осіб, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами

Відповідно до ст. 29 Кодексу законів про працю України до початку роботи за укладеним трудовим договором роботодавець зобов'язаний роз'яснити працівникові його права й обов'язки та проінформувати під підпис про умови праці, визначити його робоче місце тощо. Посадова (робоча) інструкція є саме тим документом, в якому визначено конкретні завдання та обов'язки працівника, його права та відповідальність. При наявності посадової (робочої) інструкції потенційний працівник буде чітко знати права та обов'язки, що покладаються на нього при виконанні ним роботи, що унеможливить конфлікт між ним та роботодавцем з приводу їх виконання. Посадові (робочі) інструкції складаються на основі кваліфікаційних характеристик посад, які наведені в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (далі - Довідник). Довідник складається з Випусків та їх Розділів, які згруповано за основними видами економічної діяльності, виробництва та робіт. Кваліфікаційні характеристики визначають перелік основних робіт, які властиві тій або іншій посаді (професії), та забезпечують єдність у визначенні кваліфікаційних вимог щодо певних посад (професій). Довідник є нормативним документом, обов'язковим з питань управління персоналом на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та видів економічної діяльності. Відповідно до Загальних положень Довідника, які містяться у Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника, затвердженого наказом Мінпраці від 29.12.2004 р. N 336, посадові (робочі) інструкції складаються для працівників усіх посад, що зазначені в штатному розписі. Виняток можуть становити окремі керівники, правове положення яких визначено в Статуті (положенні) підприємства, установи, організації або відповідного підрозділу, де зазначено основні завдання, обов'язки, права і відповідальність за виконання покладених на них функцій. Посадові (робочі) інструкції працівників підприємств, установ, організацій розробляються із дотриманням вимог і норм щодо їх побудови, визначених п. 6 Загальних положень зазначеного Довідника, і вводяться з метою чіткого визначення вимог, що ставляться до певної категорії працівника, раціонального розподілу обов'язків між працівниками, наділення працівників необхідними правами, підвищення відповідальності працівників за доручену ділянку роботи. Отже, посадові (робочі) інструкції розробляють і затверджують роботодавці на основі типових кваліфікаційних характеристик, ураховуючи конкретні завдання та обов'язки, функції, права, відповідальність працівників цих груп та особливості штатного розпису підприємства, установи, організації. Посадова інструкція складається із розділів: "Загальні положення", "Завдання та обов'язки", "Права", "Відповідальність", "Повинен знати", "Кваліфікаційні вимоги" та "Взаємовідносини (зв'язки) за посадою". Розділ "Кваліфікаційні вимоги" посадової (робочої) інструкції певної посади (професії) містить вимоги до освіти, освітньо-кваліфікаційних рівнів (магістр, спеціаліст, бакалавр, молодший спеціаліст), професійної підготовки на виробництві та досвіду роботи, а в окремих випадках і додаткові особливі вимоги, якими передбачається належне виконання завдань та обов'язків, виписаних у посадових (робочих) інструкціях працівників. Разом з тим зауважуємо про те, що посадова (робоча) інструкція складається на посаду (професію), передбачену у штатному розписі, а не на конкретну особу, яка буде обіймати цю посаду. Тому у розділі "Кваліфікаційні вимоги" посадової (робочої) інструкції відповідної посади (професії) вимоги до освіти та освітньо-кваліфікаційних рівнів мають відповідати вимогам кваліфікаційної характеристики цієї посади (професії). Таким чином, при складанні посадової (робочої) інструкції роботодавець не може змінювати кваліфікаційні вимоги до посади (професії) щодо освіти (відповідного напряму підготовки), які передбачені кваліфікаційною характеристикою цієї посади (професії). Слід зазначити, що передумовою прийняття на роботу працівника є наявність вакантної штатної одиниці в штатному розписі за відповідною посадою (професією) з визначенням категорії (розряду). Роботодавець при прийнятті на роботу працівника пропонує йому виконання робіт за посадою (професією) відповідної категорії (розряду), яка передбачена у штатному розписі підприємства. У п. 11 Загальних положень Довідника передбачено, що особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії, якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу.

Лист Мінсоцполітики від 25.11.2015 р. N 713/13/116-15


Сервіси для створення віртуальних книжкових виставок


У випуску «Рекомендованої тематики семінарів працівників районних і міських бібліотек» Національної парламентської бібліотеки України подано програму проведення семінару «Бібліотекар як учасник процесу читання та його популяризатор», до якої включено: лекцію із загальних питань формування читацької компетентності бібліотечних фахівців; огляд матеріалів щодо результатів соціологічних досліджень читання бібліотекарів, які були проведені в Україні; консультацію щодо активізації дозвіллєвого читання працівників книгозбірень та застосування у роботі сучасних підходів до технології організації професійного спілкування та обміну досвідом; різноманітні інформаційні матеріали та ряд додатків, які можна використати під час засідань творчої лабораторії «Бібліотекар – лідер читання». Рекомендованою літературою та вебліографією можуть скористатися спеціалісти районних та міських ЦБС для ґрунтовного вивчення даної проблеми.


Короткі посібники користувача Office 2016

Розроблены нові версії програм Word, Excel, PowerPoint, Outlook і OneNote для  ПК з Windows. Завантажте  безкоштовні короткі посібники користувача, щоб ознайомитися з основними можливостями цих програм.

Щоб дізнатися більше про нові можливості в цих програмах, див. статтю Нові та покращені можливості пакета Office 2016.

 

 

Короткий посібник користувача програми Word 2016 (Windows)

Короткий посібник користувача Word 2016
» Завантажити PDF
» Переглянути онлайн у Sway

 

Короткий посібник користувача програми Excel 2016 (Windows)

Короткий посібник користувача Excel 2016
» Завантажити PDF
» Переглянути онлайн у Sway

 


Короткий посібник користувача програми PowerPoint 2016 (Windows)

Короткий посібник користувача PowerPoint 2016
» Завантажити PDF
» Переглянути онлайн у Sway

 


Короткий посібник користувача програми Outlook 2016 (Windows)

Короткий посібник користувача Outlook 2016
» Завантажити PDF
» Переглянути онлайн у Sway

 


Короткий посібник користувача програми OneNote 2016 (Windows)

Короткий посібник користувача OneNote 2016
» Завантажити PDF
» Переглянути онлайн у Sway

 

Примітка   Якщо не вдалося відкрити завантажені PDF-версії посібників, можливо, потрібно інсталювати на комп’ютері безкоштовну програму Adobe Acrobat Reader DC.

Інші короткі посібники користувача з Office

Ці додаткові посібники можна завантажити безкоштовно:

Додаткові ресурси


Методичні рекомендації "Технологічні аспекти обслуговування користувачів"

Національною парламентською бібліотекою України підготовлені методичні рекомендації "Технологічні аспекти обслуговування користувачів". Видання стане у нагоді в організації обліку користувачів в публічній бібліотеці, веденні бібліотечної статистики. Ознайомитись з посібником можна за посиланням http://profy.nplu.org/file/tech-aspect.pdf


Безкоштовні онлайн-ресурси для перевірки матеріалів на антиплагіат   plagiat


Цифровий етикет: як вибудовувати ефективні комунікації і бути зрозумілим в сучасному світі

Интернет стал надежной платформой для современных форм коммуникации. Целая индустрия построена на том, чтобы сделать общение доступней и проще: развиваются мобильные приложения, совершенствуются возможности социальных сетей и почтовых сервисов. Меняется стиль и способ общения, личный контакт все чаще заменяется электронным и т.д.

Все эти явления отражаются и на деловом этикете, и на том, как мы общаемся с нашими друзьями, формируя новый, цифровой, этикет. Речь идет о негласных правилах, которые не стоит недооценивать в современном мире, особенно если вы хотите, чтобы вас понимали, и вы просто уважаете своих друзей, коллег и партнеров.

1. Если необходимо, заведите два профиля в соцсетях

Информационные технологии проникли во все сферы нашей повседневной жизни, как в профессиональную деятельность, так и личное общение. Независимо от сферы мы используем одни и те же средства коммуникации, из-за чего стираются все границы. Однако теперь мы сами вынуждены следить за тем, чтобы для всего оставалось свое место.

Например, известны случаи, когда сотрудники именитых компаний одним репостом записи, отражавшей лишь их собственное мнение, могли вызвать множество вопросов к самой компании. За брендами и их страницами в соцсетях наблюдают, чтобы узнать самую новую информацию об их деятельности, понять отношение к новостям и реакцию на них, определить политику на рынке и т.д.

Поэтому если одна и та же социальная сеть служит вам как для рабочих задач, так для личных, тогда отличным решением может быть регистрация соответствующих «альтер-эго» в виде разных аккаунтов, чтобы избежать возможных недоразумений и комментариев. Такая практика становится все более распространенной. Так, на первой странице вы делаете заявления от имени компании, распространяете новости касательно вашей сферы деятельности и, возможно, ведете деловую переписку. Второй профиль – здесь ваша личная жизнь, фото главных событий в жизни, общение с друзьями, шейринг и публикация заметок, которые отражают только вашу личную позицию, а поэтому не могут оцениваться с позиции деятельности компании.

Пусть даже виртуально, в Сети, где постепенно стираются границы между профессиональным и личным, для вас все еще существует собственное рабочее пространство, своеобразный «офис», а после нажатия кнопки «Выйти» и новой авторизации встречает фото вместе с домашним котом на аватаре и альбом со свежими фото из недавнего отпуска.

Если же вы не хотите создавать два аккаунта, тогда настройте собственные настройки приватности, чтобы, например, личная информация была доступна только самым близким людям.

Читайте еще: Цукерберг лайкнет: как сделать соцсети своими карьерными союзниками

2. Уважительно относитесь к авторскому праву

Если в своих публикациях в социальных сетях вы используете чужой материал – всегда указывайте источник. Интернет стал не только хорошей возможностью для того, чтобы заявить о себе и своем творчестве другим, но и отличным средством, чтобы отстоять свои права, в том числе и авторские. И вряд ли стоит надеяться на то, что присвоение результатов чужой интеллектуальной деятельности останется незамеченным. К тому же, настоящий автор имеет право подать в суд. Но даже если он этого не сделает, ваша профессиональная репутация все равно может пострадать.

3. Отвечайте на сообщения и письма в течение 24 часов

Или же обязательно предупредите собеседника, что он получит ответ немного позже, если у вас нет возможности написать сразу или нужно обдумать свой ответ. Люди в современном мире привыкли задавать вопросы и получать на них оперативный ответы. Этому способствует развитие социальных сетей и IT-технологий в целом, доступность практически любой информации и т.д.

Поэтому, получая новое сообщение, мы уже автоматически понимаем, что ответ желателен «чем раньше, тем лучше». Но когда он требует достаточного количества времени на обдумывание или ответить прямо сейчас нет возможности, стоит написать об этом. Тогда отправитель будет знать, когда он сможет получить ваш ответ, и не будет теряться в догадках, почему вы молчите.

К слову, мы ждем такой же реакции в ответ на наши письма и сообщения от других.  Но при этом не стоит лишний раз напоминать об отправленном сообщении, если речь не идет о чем-то срочном. Так, когда диалог происходит в соцсетях, значок «онлайн» напротив имени собеседника вовсе не означает, что он может ответить в ту же секунду.

4. Не злоупотребляйте телефонными звонками 

Практически все время нашего удаленного общения с друзьями и коллегами отводится на мессенджеры, соцсети и почту – с их помощью решаются самые важные вопросы. Ритм современного мира заставляет нас более оперативно реагировать и находить решения для тех или иных задач, требует бережно относится к своему времени и времени других людей.

Поэтому внезапный телефонный звонок без важного повода совершенно выбивает из ритма. Мы с удовольствием и подолгу общаемся по телефону с лучшими друзьями и родителями, но второстепенная рабочая задача прекрасно может обойтись без нашего сиюминутного участия в затяжных телефонных переговорах.

Люди, которые были не готовы к вашему звонку, будут недостаточно включены в предмет разговора, а значит, его эффективность будет низкой. Если вам действительно лучше что-либо обсудить по телефону, лучше заранее предупредить о том, что вы хотите позвонить. Так вы заодно выясните, есть ли время на разговор и расположен ли человек к конструктивной беседе.

5. Избегайте лишних формальностей

У современного стиля общения есть неоценимое преимущество: он позволяет вести себя естественней и свободней, будто человек, с которым вы ведете диалог, находится прямо перед вами. Поэтому в деловом общении старайтесь избегать лишних формальностей. Например, не стоит употреблять устаревшие формы приветствия – например, «уважаемый», что было уместно в переписке еще с десяток лет назад. Формулируя свои мысли, ограничивайтесь лаконичными, но конкретными формулировками.

Изменилось отношение даже к ошибкам. Их сложно избежать, если вы набираете текст быстро и на ходу. Но в некоторых случаях гораздо важнее скорость ответа. В то же время не стоит забывать о грамотности при составлении деловых предложений – в них качество текста является показателем вашего отношения к получателю письма.

Читайте еще: 5 самых главных правил email-переписки, о которых никогда не стоит забывать

6. Ведите деловую переписку правильно

Всегда уделяйте внимание теме письма. Во-первых, она должна быть обязательно. Во-вторых, из нее должно быть максимально понятно, зачем вы пишете человеку.  Также всегда используйте функцию «скрытой копии», если получателей несколько и не предполагается, что они должны видеть адреса друг друга. В то же время всегда ставьте в копию письма того человека, который упомянут в тексте. Так вы проявляете открытость намерений, благодаря чему будет проще вести диалог.

Если у вашего письма несколько получателей, то нажимайте кнопку «ответить всем», только когда действительно каждый из участников разговора должен прочесть ваш ответ отправителю.

Также не  перегружайте письма тяжелыми вложениями.  Для этих целей лучше всего использовать облачные хранилища и в письме указывать ссылку на нужный файл. Учитывайте то, что многие проверяют почту с помощью сервисов в телефоне, и просмотреть вложение по ссылке будет гораздо удобнее.

7. Всегда представляйтесь онлайн

Количество друзей в социальных сетях порой доходит до сотен и тысяч, а попытки вспомнить, как состоялось знакомство с конкретным человеком и кто он, порой ни к чему не приводят. Особенно это касается новых друзей. Мы часто бываем на разных профессиональных мероприятиях, после которых обновляется наш френдлист.

Поэтому если вы хотите добавить в друзья чужого человека, с которым вы пересеклись всего лишь на пару минут или часов, для более успешной коммуникации при отправлении запроса на добавление кратко представляйтесь, напоминая, где состоялось знакомство, и указывая причину добавления. Иначе ваш запрос рискует остаться без подтверждения и вызвать раздражение.

8. Уважайте личное пространство других

Иллюзия коллективной цельности, возникающая во время серфинга по страницам соцсетей, разрушает все видимые границы между личным и публичным. В результате нас часто добавляют в группы, в которых мы не хотим состоять, отмечают на фотографиях, которыми бы не хотелось делиться или на которых мы вообще отсутствуем – все это может вызывать раздражение и негодование.

Поэтому даже если другой человек, который не является вашим близким другом в оффлайне, добавил вас в свой френдлист, это не означает, что вы автоматически можете позволить себе больше. Уважительно относитесь к личному пространству других. Помните: хоть у нас и появилась возможность быть ближе друг к другу, все же мы хотим остаться и у самих себя.


Чи знаєте Ви, що у соцмереж, також як і у будь-якої солідної організації, є свій брендбук? І дуже бажано, коли готуєш презентацію (або друковану публікацію) користуватися офіційними рекомендаціями бренду по використанню його логотипу. Нижче представлена ​​підбірка посилань на бренбуки найбільш часто зустрічаються соцмедіа (за інформацію окреме спасибі «Ideas for Museums: a Biography of Museum Computing».    Якщо вам необхідно використовувати логотип соціальної мережі на сайті, друкованої та сувенірної продукції, зверніться до офіційних брендбук, де представлені всі рекомендації і доступні файли для скачування. Обов'язково поділіться цими посиланнями з дизайнерами.

нформацию отдельное спасибо «Ideas for Museums: a Biography of Museum Computing».

Если вам необходимо использовать логотип социальной сети на сайте, печатной и сувенирной продукции, обратитесь к официальным брендбукам, где представлены все рекомендации и доступны файлы для скачивания. Обязательно поделитесь этими ссылками с дизайнерами.

- See more at: http://blog.shikate.ru/7046/oficialnye-logotipy-socmedia/?fb_action_ids=933210983392884&fb_action_types=news.publishes#sthash.d5md4JHQ.otLSVz22.dpuf

- Facebook

- ВКонтакте

- Инстаграм

- Твиттер

- Pinterest

- Youtube

- Google+

- Vine

- Periscore

- Snapchat

ВКонтакте

Літня школа сільського бібліотекаря “Публічна бібліотека: базові функції, соціальні орієнтири"

Літня школа сільського бібліотекаря “Публічна бібліотека: базові функції, соціальні орієнтири” при Великоолександрівській центральній районній бібліотеці гостинно відчинила свої двері з 1 червня по 31 серпня 2015 року, в центрі доступу до Інтернет– мережі, для працівників сільських  бібліотек-філій. Тематика заходів у рамках проекту: «Театр починається з гардеробної, а бібліотека – з бібліотечної документації», «Другий раз у перший клас: основи комп’ютерної грамотності для початківців», «Важко в навчанні – легко в електронному звітуванні», «Бібліотечні проекти: рекомендації, обговорення, підсумки». Ми поставили собі за мету, за три швидкопролітаючі місяці літа,  підвищити професійний рівень в плані вимог стандартизації, визначити пріоритетні напрямки в бібліотечно – інформаційному обслуговуванні населення району, черговий раз звернути увагу громадськості  на створення умов для якісного обслуговування користувачів сільських бібліотек. У вересні 2015 року проект подали на конкурс для участі в Фестивалі «Бібліотечна палітра Херсонщини – 2015». Працівниками бібліотек області було представлено понад 30 заявок. Суворий відбір пройшли сім, серед них і проект нашої Великоолександрівської   центральної районної бібліотеки. І, хоча, проект не отримав призового місця, ми вдячні за відзначення його, як одного з кращих, вдячні за можливість поспілкуватися з колегами, обмінятись думками з приводу проблем та досвіду їх вирішення.


Щиро вітаємо колег з Херсонської області, переможців конкурсу програми «Бібліоміст» для бібліотекарів публічних бібліотек «Програма професійних навчальних поїздок: вивчення досвіду провідних бібліотек України» і з приємністю оголошуємо результати нижче (в форматі ім’я, прізвище та область).
Фінальне рішення далося нелегко конкурсній комісії, оскільки було необхідно обрати обмежену кількість переможців із 159 надісланих заявок.
Дякуємо всім учасникам конкурсу і бажаємо успіхів!
Івано-Франківськ (квітень 2015р.):
1.      Тетяна Герасюта (Дніпропетровська)
2.      Надія Федькевич (Херсонська)
3.      Тетяна Трибушна (Херсонська)
4.      Лілія Віжічаніна (Херсонська)
5.      Світлана Мамай (Сумська)
6.      Лариса Погребнова (Сумська)
7.      Анна Бардашевська (Херсонська)
8.      Тетяна Нахова (Миколаївська)
9.      Валентина Іванова (Харківська)
10.  Ганна Бахман (Донецька)
11.  Катерина Безрукава (Дніпропетровська)
12.  Тетяна Остафійчук (Миколаївська)
13.  Ірина Білокур (Полтавська)
14.  Алла Шкроботько-Чорна (Миколаївська)
15.  Юлія Фатєєва (Сумська)
16.  Наталія Таратута (Кіровоградська)
17.  Ольга Ясько (Миколаївська)
18.  Ірина Тимошенко (Одеська)
19.  Тетяна Оврас (м. Київ)
20.  Віра Прохорова (Харківська)


Протягом двох днів на базі Херсонського Регіонального тренінгового центру проходив тренінг для бібліотекарів області за участю Лариси Лаптевої, завідуючої бібліотекою с. Грем'яче Рівненської області, переможця в номінації "Супербібліотекар" Ярмарку бібліотечних інновацій - 2014 "Сучасна бібліотека: міст ваш".
Завдяки перемозі в конкурсі програми "Бібліоміст" з організації професійних обмінів з метою підвищення якості навчання бібліотекарів Л.Лаптева мала змогу провести майстер-клас "Професійне зростання крок за кроком", розповісти про власний досвід надання послуг е-урядування. Учасники тренінгу та тренер з цікавістю ознайомились з досвідом успішної реалізації проектів, втілених бібліотеками Херсонщини, у форматі PechaKucha.
Насиченим виявився другий день. Бібліотекарі з задоволенням створювали інтерактивні презентації, керуючись порадами та консультаціями тренера.
На закінчення тренінгу учасники щиро дякували Л.Лаптевій за прекрасне навчання, а програмі "Бібліоміст" - за чудову програму професійних обмінів, що дозволяє ознайомитись з досвідом колег, поспілкуватись, відчути себе єдиною бібліотечною спільнотою.
Враження Лариси Лаптевої - дивись за посиланням https://www.facebook.com/Larisa.Laptyeva?fref=ts.


День спеціаліста

24.02.2015 року в науково-методичному відділі пройшов день спеціаліста  для методистів обласних та спеціальних бібліотек. На заході були присутні працівники Херсонської обласної бібліотеки для дітей ім. Дніпрової Чайки,  Херсонської ЦБС, Херсонської державної морської академії, Херсонського державного університету, Херсонського державного аграрного університету, Херсонського національного технічного університету.
До уваги присутніх були презентації нових видань обласних бібліотек - методичних центрів.
Учасники заходу були ознайомлені з конкурсами, грантами та проектами обласної бібліотеки для дітей ім. Дніпрової Чайки з питань просування читання. Також учасники заходу були ознайомлені з новими національними стандарами України, які набули чинності у 2014 році. Завідуюча відділом Сватула Т.Л. поділилася з колегами інформацією про впровадження електронної системи звітності про діяльність публічних бібліотек області.


З 2014 року в Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв оголошено набір студентів  за напрямом підготовки «Книгознавство, бібліотекознавство і бібліографія», кваліфікація «Фахівець з бібліотечної справи», освітньо-кваліфікаційний рівень «Бакалавр». На навчання приймаються особи з повною загальною середньою освітою. Випускникам училищ культури та працівникам бібліотек, що мають дипломи  молодшого спеціаліста надається унікальна можливість вступу на 3 курс - отримання кваліфікації «бакалавр» за два роки – 4 семестри!  При прийомі на навчання проводиться вступне тестування.

Телефони для довідок: Приймальна комісія +380 (44) 288 80 81. Інститут післядипломної освіти +38 (044) 280 34 04


Школа безперервної бібліотечної освіти "Я - профессіонал" Великоолександрівськоі ЦБС

Мета. Динамічні зміни в сучасних бібліотеках, пов'язані з технічною модернізацією і підвищенням соціальної ролі бібліотеки в житті суспільства, змінили вимоги до рівня професіоналізму бібліотечних працівників.
Основні завдання. Шляхом створення модулів, підвищити професійний рівень бібліотечних працівників ЦБС з основ комп'ютерної грамотності, ознайомити з найкращим досвідом бібліотек світу, викликати у бібліотечних працівників бажання мінятись, самовдосконалюватись, в процесі самоосвіти отримувати суміжні спеціальності дизайнера, психолога, педагога, програміста.

1 рік навчання

1. Модуль «Бібліотеки XXI століття»
 - День фахівця «Моделюємо успіх: бібліотека, читач, бібліотекар»
- Семінар - практикум «Трансформація діяльності бібліотек, що обслуговують
юнацтво, у новому інформаційному середовищі»
- День теорії та практики «Бібліотечне краєзнавство: від традицій до інноваційного
пошуку»
- Творча лабораторія «Іміджеві технології в роботі з дітьми та підлітками»
- День відкритих дверей «Ласкаво просимо до бібліотеки!»

2. Модуль «З комп'ютером на «ти»
- Апаратне оточення комп'ютера
- ПК для «чайників»
- Мій друг - Інтернет
- Друковані видання сільської бібліотеки
- Презентації - помічники
3. Модуль «Від простого - до складного»
- Бібліотечна документація
- Робота з фондом
- Індивідуальна робота з читачем
- Масові заходи
4. Модуль «Штрихи до портрету сільського бібліотекаря»
- Міні - тест «Творчий потенціал сільського бібліотекаря»
- Бліц - інтерв'ю «Я - директор ЦБС»
- Анкетування «Що читаємо? Як читаємо?»
- Загальносистемна акція «Один день із життя сільської бібліотеки»
- Лист опитування «Методисти! Допоможіть!»
- Стендова презентація досягнень бібліотек Великоолександрівської ЦБС
5. Модуль «Самоосвіта - основа професійного росту»
- Методичні рекомендації «В робочу папку спеціаліста»
- Віртуальний бібліотечний туризм
- Прес — огляд «Бібліотечний калейдоскоп»
- Рекламний буклет «В банк бібліотечних ідей»
- Виставка «Інформпростір»
6. Модуль «Бібліопланета»
- Грантові конкурси фонду «Відродження», програми «Бібліоміст»
- Обласний конкурс «Найкращий читач України»
- Обласний фестиваль молодіжного читання «Відкрий свою книгу»
- Обласний фестиваль «Бібліотечна палітра»
- Обласний конкурс волонтерських бригад
- Відкритий урок читання
7. Модуль «Бібліовізити»
- Надання методичної та практичної допомоги
- З перевіркою роботи
- Візити сільських колег «А як у вас?»

2 рік навчання

1. Модуль «Бібліотеки XXI століття»
- Аукціон творчих ідей «Ресурси і послуги сучасної бібліотеки - у відповідність до
потреб громади»
- Семінар - практикум «Інтеграція у віртуальний простір як складова успіху сучасної
бібліотеки для молоді»
- День теорії та практики «Сучасні аспекти діяльності бібліотеки на допомогу
екологічному вихованню населення»
- Школа інноватики на базі Білокриницької бібліотеки «Сільська бібліотека: історія,
традиції, динаміка змін та чинники розвитку»
- Бібліоіміджсесія «Сучасний бібліотекар: професіонал, інтелігент, ерудит»

2. Модуль «З комп'ютером на «ти»
- Електронна пошта - найшвидша в світі
- Що потрібно для реєстрації в соціальних мережах?
- «Індивідуальна» та «масова» робота бібліотек в соціальних мережах
- блог «Бібліоскринька»
3. Модуль «Від простого - до складного»
- Коментарі фахівця «План роботи та звіт сільської бібліотеки — філії»
- Майстер - клас «Виставкова робота»
Година запитань та відповідей «Книгоношество та робота бібліотечних пунктів»
- Консультація «Червоні дні календаря у бібліотеці»
4. Модуль «Штрихи до портрету сільського бібліотекаря»
- Міні - дослідження «Професійна компетентність, самовдосконалення, кар'єрне зростання»
- Опитування «Плануємо! Звітуємо?»
- Бліц - інтерв'ю для голів сільських рад «Чи потрібна бібліотека громаді вашого села?»
- Анкетування «Рейтинг книг, газет, журналів у сільській бібліотеці»
- Фотоконкурс «Я, бібліотека, книга»
- Стендова презентація досягнень бібліотек Великоолександрівської ЦБС
5. Модуль «Самоосвіта — основа професійного росту»
- Методичні рекомендації «В робочу папку спеціаліста»
- Віртуальний бібліотечний туризм
- Прес - огляд «Бібліотечний калейдоскоп»
- Рекламний буклет «В банк бібліотечних ідей»
- Виставка «Бібліомікс»
6. Модуль «Бібліопланета»
- Грантові конкурси фонду «Відродження», програми «Бібліоміст»
- Обласний конкурс «Найкращий читач України»
- Обласний фестиваль молодіжного читання «Відкрий свою книгу»
- Обласний фестиваль «Бібліотечна палітра»
- Обласний конкурс волонтерських бригад
- Відкритий урок читання

7. Модуль «Бібліовізити»
- Надання методичної та практичної допомоги
- З перевіркою роботи
- Візити сільських колег «А як у вас?»

 

Calendar

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031