Популяризація читання за допомогою інновацій та ІТ-технологій

Як у світі популяризують читання за допомогою інновацій та ІТ-технологій

Автор: Тетяна Сапсай

Читання уже давно не асоціюється лише з паперовою книжкою, а популяризація й заохочення не обходиться без інноваційних технологій. Читомо вирішило познайомити з цікавими розробками, що роблять книжку ще більш доступною. Про автомати в Сингапурі, мобільний додаток, «кругову бібліотеку» та інші способи популяризації читання – у матеріалі. 
Миттєві книжки місцевих авторів з автоматів у Сингапурі
У Сингапурі власник книгарні BooksActually Кенні Лек (Leck), запустив торгові автомати, які продають книги, переважно місцевих видавництв та авторів. В апараті поміщається 150 книг, працює пристрій як і будь-який автомат з продажу кави чи солодкого: вносиш вартість, обираєш товар – і отримуєш бажану книгу.

Лек розповідає, що вперше побачив такі автомати в Японії, і дуже пишається, що втілив в життя цей проект. «Уся ідея з автоматами – доступність для щоденного споглядання та зорового контакту», – говорить він. Також Лек зазначає, що автомати з продажу книжок – своєрідний вклад в розвиток літератури, а не бізнес.

«Ці торгові автомати інтуїтивно зрозумілі. Вам не обов’язково потрібно купляти книгу, але ми постійно даємо вам знати, що ці книги є. Ми починаємо з візуальної свідомості. Саме тому ставимо їх в публічних місцях», – ділиться власник книгарні.
Повноцінно працюють вже два автомати: в Національному музеї Сингапуру та на торговій вулиці Орчард-роуд. Третя машина почне працювати з кінця червня в Центрі мистецтв Гудман, який також є штаб-квартирою Національної ради мистецтв.

У майбутньому планується запуск безготівкових розрахунків, і збільшення кількості автоматів із продажу книжок.
Переглянути відео, як працює автомат можна тут.
Прочитати бестселер чи книгу будь-якого розміру можна за 15 хвилин! Як?
У Берліні, ще у 2012 році, був заснований стартап Blinkist , що показує в стислій формі сюжет та зміст популярного нон-фікшну. Для того, щоб європейці могли читати швидше, проект отримав інвестицію у розмірі 4 мільйонів євро. Ці кошти будуть витрачені на масштабування, доопрацювання продукту та поширення його в світі.

Фахівці із представленої теми читають повний варіант книги, конспектують їх у жанрі ділової, науково-популярної та суспільно-популярної літератури. А вже потім конспект після погодження власників авторських прав отримує доступ до онлайн-бібліотеки. Щодня один користувач може прочитати лише 1 безкоштовний конспект, більше – за гроші. Річна передплата на необмежений доступ до усіх книг складає $50 або ж $80 — якщо ще хочете мати аудіоверсії.

Щоб спробувати можливості такого експрес-читання, можна скористатися веб-версією (доступна авторизація через Facebook) та мобільні додатки для Android і iOS.

У 2015 року Blinkist охопив понад 30 тисяч читачів у 130 країнах світу. На 2016 рік організатори очікують ще більшого охоплення читачів, оскільки вважають, що передові інтернет-технології цікавлять людей більше, ніж примусове читання.
Читати на ходу і постійно носити частину домашньої бібліотеки з собою – можливо!
Тепер це можна робити разом зі студією архітектури і екстремального довкілля під назвою «DavidGarciaStudio», яка створила і показала приклад «кругової бібліотеки». Тепер у любителів читати на ходу є можливість носити всі улюблені книги, і читати їх де завгодно.
«DavidGarciaStudio» впевнені, що жити без книг – неможливо, як і замінити всі паперові книги на електронні, тому і запропонували інноваційне рішення кругової книжкової полиці під назвою «Архів II».

Кругова книжкова полиця не для довготривалих поїздок, але ідеально пасує для руху в умовах міста, чи руху з гори. За словами розробників із «DavidGarciaStudio»: «У середньому, доросла людина може прочитати близько 240 слів за хвилину. Аби насоложитися книгою розміром десь в 300 сторінок, потрібно 9 годин, звичайно якщо читати нон-стоп. Якщо ви читаєте в той час як йдете, ви зможете прочитати книгу приблизно за 43 кілометри».
Стіни музею із книжок
Дитячий музей в Гаазі поєднує в собі прагнення вчити грамотності та любові до читання з утилізацією відходів.Тут презентували виставку «Papiri», що показує від підлоги до стелі книги, і середовище для відочинку. Розроблений Platvorm агентством Grob Enzo, виставка в приміщенні  Upcycled стін з книг, яка також має інтерактивні засоби масової інформації та ігри, які заохочують дітей розвивати любов до читання та письма.

Концепція інтер’єру виставки, представленої в музеї, поєднує в собі почуття пишних крижаних печер і контрастні темно-червоні ущелини у формі дерева, інтерактивні екрани, багаторівневі ніші, в яких можна сидіти і читати. Впродовж всієї виставки слова з різних книг пишуть і друкують на стінах. Діти можуть наслідувати пустощам якогось лиходія, допомогти перемогти його словом, написавши власні історії на сенсорних екранах чи інтерактивних комп’ютерах.
На виставці також вчать поважати книги. Platvorm створили викривлення стін, затишні куточки, які повністю складаються з Upcycled книг в твердій палітурці.
«Діти та дорослі у захваті, готові тестувати наш проект негайно. І це власне все, що ми хотіли почути, коли створювали цю виставку», – розказують організатори.
Купи книгу – і їздь в бразильському метро безкоштовно
Бразильські видавці запустили інноваційну компанію з просування книжок: у видання вбудовують RFID-чіпи з десятьма безкоштовними поїздками у метро.
Згідно з дослідженням бразильського Інституту книги, бразилець читає лише близько двох книжок на рік. Аби поліпшити ситуацію, видавництво L&PM Editores разом з рекламним агентством Africa створили так звані «книжки-квитки» – видання, у які вбудовано проїзний на метро. Акцію з популяризації читання приурочили до Всесвітнього дня книги.
Кожна обкладинка має вбудований чіп з десятьма поїздками. Проходячи через турнікет, читач просто сканує книгу, наче звичайний проїзний. Аби зробити сервіс ще доступнішим для типового пасажира метро, рекламне агентство Africa разом із Via Quatro, компанією, що управляє однією з гілок метро у Сан-Паулу, організували на деяких станціях точки продажу, що дозволяє людям придбати книгу безпосередньо біля турнікетів.

Коли десять безкоштовних поїздок закінчуються, читач може поповнити проїзний через інтернет. А коли книжку прочитано, її варто передати другові.
Наразі можна обрати одну з десяти книжок: «Арахіс: Дружба. Ось для чого потрібні друзі» Чарльза М. Шульца, «Гарфілд: Вибач» Джима Девіса, «Сто сонетів кохання» Пабла Неруди, «Великого Гетсбі» Френсіса Скотта Фіцджеральда, «Мистецтво війни» Сунь Цзи, «Шерлок Холмс: Собака Баскервілів»  Артура Конан Дойла, «Гамлет» Вільяма Шекспіра, «Алея вбивств» Агати Крісті, «Зелена цибуля у біді!» Маурісіо де Соуза і «Кишеня Кінтана» Маріо Кінтана.
Організатори вже продали 10 000 книг. Ідея виявилася такою популярною, що LP&M Editores зараз працює над запуском аналогічної акції в інших містах Бразилії.

http://www.chytomo.com/fetysh/yak-u-sviti-populyarizuyut-chitannya-za-dopomogoyu-innovacij-ta-it-texnologij


Нетипові способи промоції книги: іноземний досвід

Автор: Катерина Котвіцька

Вихід нової книжки - подія непересічна, та дуже часто вона охоплює лише презентації у кількох книгарнях і ? часто ? схожі та позбавлені інтерактиву івенти: монолог автора або його діалог з модератором. Кілька варіантів продуманих та успішних промо-акцій, що супроводжують вихід книги яскравими відео, челенджами і акціями Читомо відшукало для вас в іноземних гравців книжкового бізнесу.

Інструкція до щастя
Музичний хіт від переможця «Grammy Award» Вільямcа Фаррела «Happy» став книгою з ілюстраціями. Популярність книги не менша, ніж музичної композиції, а промо-кампанія видавництва була побудована на активному залученні до неї Фаррела.
Так, зокрема на YouTube майже 200 тисяч переглядів зібрало промо-відео, де співак з дітьми у грайливій формі спілкується про щастя.
Книга про незабутні моменти дитинства отримала неабияку популярність. У соцмережах ціла хвиля постів з хештегом #readHAPPY.

Ще одне промо-відео записали у формі прес-конференції, де, замість журналістів, питання Фаррелу задають самі діти.

Розумно сплановане промо дало фідбек у майже кількох десятках тисяч постах в Instagram та Twitter. Перший наклад книги 250 тисяч. Окрім того, продається ще електронна версія.

Читання у великому місті
Неабиякий успіх у США отримав проект, в основі якого ? вихід книги репера Jay-Z. Він написав автобіографічну книгу під назвою «Decoded». Для презентації мемуарів видавці вибрали досить оригінальний спосіб.
Завдяки пошуковику Bing від Microsoft шанувальники музиканта отримали підказки, де заховані сторінки з його книги. З кожним знайденим уривком з його мемуарів учасник цього проекту повинен сфотографуватися й опублікувати знімок в соцмережах.
Понад 300 сторінок було розклеєно по різних куточках світу, учасники знаходили уривки тексту в найнесподіваніших місцях, аж до вішалок магазинах одягу.
Розміщуючи всі сторінки тексту своєї книги на Bing Maps, кампанія забезпечила успішну промоцію книги і збільшення трафіку на Bing від Microsoft. Книга Jay – Z трималася в списку бестселерів «New York Times» 17 тижнів, а друкованому вигляді було продано 350 тисяч примірників.

Книжковий маніфест ІКЕА
В епоху, коли ґаджети і рідери витісняють паперову книгу, промоція і підтримка від великих корпорацій стає великою подією і необхідним маркетинговим ходом. Використовуючи власний друкований каталог, найбільший у світі виробник меблів ІКЕА убив двох зайців відразу ? зробив успішну рекламну кампанію та, звісно ж, креативну промоцію читання паперових книг.
В іронічній формі хлопець з реклами, головний дизайнер ІКЕА Йоган Еґхаммер, розповідає про особливості та переваги друкованої продукції. Лексику, яку використовують для характеристики електронних та цифрових пристроїв, автори ролику «накладають» на друкований каталог. Ролик переглянули на YouTube близько 20 мільйонів користувачів.

Гумор без ілюстрацій
Книга коміка Бенджаміна Джозефа Новака «Book with No Pictures» стала бестселлером за версією «New York Times» та «Amazon».
Відомий актор і комік написав книгу, яка змусила багатьох дітей в різних країнах світу реготати не від малюнків, а з дивних і карколомних фраз. Слова можуть здатися безглуздими, але в цьому і є родзинка: все потрібно обов’язково читати вголос і з різною інтонацією.
Книга, де немає жодної ілюстрації, а лише текст, який представлено через хитрощі й креатив каліграфістів, набула шаленого успіху. До її промоції залучили самого автора. Образ коміка вдало вписався у маркетинг-стратегію видання. Промо-відео книги набрало більше, ніж 2,5 мільйонів переглядів на YouTube.
Книга Новака трамалася більше 10 тижнів в списку бестселерів дитячої ілюстрованої книги за версією «New York Times». Нині продано понад 700 тисяч примірників книги. А її шалена популярність шириться світом. За минулий рік книгу переклали на 18 мов, серед яких китайська, французька, італійська, португальська, іспанська, баскська, каталонська, німецька, норвезька, польська, угорська та інші.


Промо довжиною в 20 тисяч кілометрів
Фанат Айн Ренд, американець Нік Ньюкомен, проїхав по США на авто більше 12 тисяч миль. Вибір маршруту досить дивний — чоловік використовував GPS як «ручку». Так він протягом маршруту «написав» «Read Ayn Rand» («Читайте Айн Ренд»). Щоб написати одну букву йому потрібна було в середньому 10 днів. Як тільки закінчував букву, він вимикав GPS, а потім включав його знову.
Дані потім були записані в програму Google Планета Земля, що в результаті дало картинку із зображенням напису по всій території США. В цілому він проїхав 12 328 миль (майже 20 тисяч кілометрів) через 30 штатів, кожен раз ставлячи мітки в Google Earth, щоб створити найбільшу книжкову рекламу в світі.

У шляху Нік Ньюкамен знімав відео і робив фотознімки, детально описуючи свою подорож. Все це можна побачити на сайті проекту.

http://www.chytomo.com/news/netipovi-sposobi-promociii-knigi-inozemnij-dosvid

Календар подій

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930